brieven en e-mails - onderwerpsregel

1. Gebruik voor het onderwerp van een brief geen inleidende aanduidingen als Betreft of Onderwerp.

Zet het onderwerp tussen de referentieregels en de aanspreking als u in een brief een onderwerp vermeldt. U kunt het eventueel markeren met vetdruk of cursivering.
 

2. Vul in een e-mailbericht altijd de onderwerpsregel in.

De onderwerpsregel is erg handig voor de geadresseerde. Die kan dan veel sneller bepalen wat het precieze doel van uw e-mail is.
 

3. Formuleer het onderwerp van een brief of e-mail zo precies mogelijk.

Vooral bij e-mails is het belangrijk dat u het onderwerp zo concreet mogelijk formuleert. Dat is erg handig voor wie veel e-mails per dag moet lezen en verwerken. U kunt een onderwerp bijvoorbeeld concreter maken door een nummer of een andere specificatie toe te voegen.

liever niet

maar wel

Vraagje

Vraag over de kwaliteit van uw laatste levering

Enquête

Enquête over uw personeelstevredenheid

Annulering

Annulering van bestelling nr. 25541


brieven en e-mails - gegevens van de afzender
brieven en e-mails - gegevens van de geadresseerde
brieven - referentieregels
brieven en e-mails - de aanspreking
brieven en e-mails - structuur en stijl
brieven en e-mails - slotgroet en ondertekening
brieven - vermelding van bijlagen en kopiegerechtigden
e-mailetiquette
brieven en e-mails - voorbeelden

Hebt u een taalvraag?
Nieuwsbrief krijgen?
  • vraag & woord van de week
  • wekelijks in uw mailbox
  • meer dan 11.000 abonnees
Spellingtests
  • ontdek hoe goed u spelt
  • geen exotische kwesties
  • meteen feedback
Volg ons